وکیل امیر تتلو: قاضی پس از بررسی اظهارات و نشانه‌های عملی، توبه او را پذیرفت اختتامیه جشنواره ملی ناداستان «سفر در معنا» در مشهد برگزار شد + ویدئو هادی حجازی‌فر، مجری دو پروژه متفاوت می‌شود سینما، پل تازه ارتباطی ایران و ارمنستان سوگل خلیق: سریال «شکارگاه» دشواری هم داشت اما نتیجه ارزشمند بود فصل دوم سریال «دکل» از شبکه چهار پخش خواهد شد «قرار» با حال و هوای حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه تهران می‌رود فراخوان اولین رویداد نمایشنامه‌نویسی «قلم» منتشر شد علی دهکردی: دوران سختی را پشت سر گذاشتیم + عکس «کبوتر امید» از گرشا رضایی منتشر شد کافه شهر | مونولوگی از عشق و قند و خاطره ۱۵  فرهنگ سرای مشهد میزبان اکران فیلم و پویانمایی شده‌اند انتشار فهرست ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی سینما با یک فیلم ایرانی ماجرای لغو اجرا‌های نمایش خانه به دوش در مشهد نتفلیکس فیلم هیجان‌انگیز «فرانکنشتاین» را اکران می‌کند طراح لوگوی «۰۰۷» جیمز باند درگذشت رمان «دیوید کاپرفیلد» ترجمه مسعود رجب‌نیا به چاپ سیزدهم رسید آغاز فیلمبرداری فیلم جدید جوئل کوئن در اسکاتلند پخش دوبله فارسی «جاده یخی انتقام» در شبکه نمایش خانگی
سرخط خبرها

گیشه در تصاحب فیلم‌های «مسعود اطیابی» | «بخارست» و «سگ بند» در صدر

  • کد خبر: ۱۵۴۰۵۱
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
گیشه در تصاحب فیلم‌های «مسعود اطیابی» | «بخارست» و «سگ بند» در صدر
با فروش شب گذشته سینماها، رتبه اول و دوم فروش امسال سینما‌های کشور به ۲ کمدی بخارست و سگ بند «مسعود اطیابی» اختصاص پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمدی بخارست، شب گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان فروخت تا علاوه بر اینکه از گیشه سگ‌بند جلوتر زده و در جایگاه دومین فیلم پرفروش امسال قرار بگیرد، بلکه مجموع گیشه ۲ فیلم مسعود اطیابی در اکران امسال را به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان برساند.

مسعود اطیابی که سال گذشته با کمدی دینامیت، گیشه ۶۰ میلیاردی را تجربه کرد و توانست کارگردان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۰ لقب بگیرد، برای امسال، کمدی انفرادی را از هفتم اردیبهشت به روی پرده فرستاد که این فیلم با نقش‌آفرینی رضا عطاران، مهدی هاشمی و احمد مهران‌فر، موفق شد با جذب حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب، گیشه ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را به دست بیاورد.

فیلمی که به لحاظ ریالی و بدون در نظر گرفتن میزان تورم، تا امروز، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کشور است و اگر اجازه می‌یافت که اکران خود را ادامه دهد، قطعا می‌توانست حتی به مرز ۹۰ میلیارد تومان نیز برسد.

بخارست دومین فیلم اطیابی است که به‌نوعی صف‌شکن آثاری بود که بعد از التهابات پائیز، به روی پرده می‌رفتند. درحالی‌که بسیاری بر این باور بودند که اکران بخارست نخواهد توانست در آن شرایط، کمکی برای سینمای ایران باشد، اما این فیلم از ۲۴ آبان‌ماه تا پایان شب گذشته موفق شد با حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار مخاطب، گیشه‌ای ۴۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی داشته باشد.

۲ فیلم اطیابی تاکنون حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است که این آمار، حدود یک‌سوم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری است که در سال جاری به سینما رفته‌اند

به این ترتیب، مسعود اطیابی در ادامه رکوردشکنی‌های چند سال اخیر خود، به کارگردانی تبدیل می‌شود که دو فیلم ابتدایی جدول پرفروش‌ترین‌ها و پرمخاطب‌ترین‌های سینمای ۱۴۰۱ را در اختیار دارد و با گیشه ۱۲۰ میلیارد تومانی، سینماگری است که کمک بسیار ارزشمندی به اقتصاد سینمای کشور در سال جاری نموده است.

برای سینمایی که اکران امسالش تا به اینجا، هنوز به ۴۰۸ میلیارد تومان نرسیده است، کسب ۱۲۰ میلیارد از ۲ فیلم یک کارگردان، اتفاق مبارکی است که نمونه آن، کمتر در سینمای ایران مشاهده شده است.

البته که اکران بخارست، حداقل تا عید فطر سال آینده ادامه خواهد داشت و هیچ بعید نیست که این فیلم، رکورد گیشه فیلم انفرادی را بشکند و به لحاظ ریالی، به پرفروش‌ترین فیلم تبدیل شود. البته در این آمار، باید به این نکته نیز توجه داشت که برخی فیلم‌ها در تاریخ سینمای ایران، تعداد مخاطبان بیشتری نسبت به انفرادی و بخارست داشته‌اند، اما آن فیلم‌ها در زمان نرمال به روی پرده رفتند و توانستند مخاطبان بسیاری را جذب کنند، اما انفرادی در روزگاری به روی پرده رفت که سینما، به‌واسطه بحران کرونا، وضعیت وخیم و بغرنجی را تجربه می‌کرد. بخارست هم در یک شرایط بحرانی به کمک سینما آمد و توانست به طلسم رکود پائیزی سینما‌های کشور خاتمه دهد.

البته اطیابی، با این شرایط بیگانه نیست. او تیرماه سال گذشته، در شرایطی دینامیت را به روی پرده فرستاد که هیچ تهیه‌کننده و کارگردانی حاضر به نمایش فیلم خود نبود. استقبالی که از دینامیت به عمل آمد، این شهامت را به صاحبان آثار داد تا فیلم خود را نمایش دهند و به این ترتیب، بحران عمیق سینما‌ها که ناشی از شیوع کرونا بود، با این گره‌گشایی، تمام شد تا بیش از ۷ میلیون نفر در یک سال سخت، به سینما بروند. ۷ میلیونی که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آن متعلق به دینامیت بودند یعنی بیش از یک‌سوم مخاطبان سال.

برای امسال هم چنین اتفاقی رخ داده است. ۲ فیلم اطیابی تاکنون حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است که این آمار، حدود یک‌سوم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری است که در سال جاری به سینما رفته‌اند.

این آمار‌ها که قطعا طی روز‌های باقی‌مانده سال با افزایش همراه خواهند شد، جایگاه مسعود اطیابی را به‌عنوان کارگردانی که نبض مخاطب در دست اوست و شناخت خوبی از جریان و فرآیند استقبال در سینمای ایران دارد را مستحکم نموده و کرسی رفیعی را برای او در تاریخ سینمای ایران کنار می‌گذارد. کارگردانی که یک‌تنه، سهم بسزایی در بهبود اقتصاد سینمای ایران طی سال‌های بحرانی اخیر داشته و ثابت کرده که می‌تواند گیشه را در هر شرایط نامطلوبی، نجات دهد.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->